
Homelux siker: még előrébb az E-toplistán, rekord rendelés-növekedés a 100% magyar e-kereskedők közt
A magyar tulajdonú Homelux webáruház folyamatos fejlődéssel zárta 2024-et, így a legnagyobb online kereskedőket rangsoroló PwC E-toplistán újabb helyet lépett előre.
A hazai e-kereskedelem egyik leggyorsabban fejlődő szereplője, a Homelux újabb jelentős sikereket ért el 2024-ben. A PwC Magyarország által publikált legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről készült E-toplista rangsorban a webáruház az elmúlt évhez képest ismét egy pozíciót javított. A tavalyi év eredményei alapján a Homelux lett a 9. legnagyobb szereplő az 5 milliárd forint feletti forgalmat elérő magyar kereskedők ranglistáján.
Látványos fejlődési pálya három év alatt
A Homelux sikersztorija az E-toplistán egy kivételesen dinamikus növekedési pályát mutat be:
- 2022: Első alkalommal került fel a GKID eTOPLISTA rangsorára, bekerülve a legnagyobb magyar e-kereskedők elitjébe.
- 2023: Két helyet előre lépve már a 10. helyet foglalta el a Homelux a ranglistán.
- 2024: További egy pozíciót javítva kategóriájában a 9. legnagyobb, miközben rekord tranzakciós növekedést ért el.
"Amikor bekerültünk a TOP 12 legnagyobb magyar e-kereskedő közé, akkor azt nyilatkoztam, hogy jövőre is szeretnénk a ranglistán lenni. Nagy öröm számomra, hogy idén két helyet is előre tudtunk lépni" – nyilatkozta korábban Mészáros István, a Homelux.hu-t működtető Leziter Kft. tulajdonosa a 2023-as eredményekről.
A várakozásokat felülmúlva 2024-ben is sikerült további előrelépést elérni.
“A piaci változások egyre több kihívással járnak minden online kereskedő számára, de mi továbbra is törekszünk arra, hogy innovatívan és a lehető leggyorsabban reagáljunk ezekre. Ez az újabb eredmény igazolja, hogy a kemény munka mindig megtérül.” - reagált az idei eredményekre az ügyvezető tulajdonos.
Rekord rendelésszám növekedés: a mezőny legnagyobb százalékos fejlődése
A Homelux számára különösen büszkeségre adhat okot, hogy a PwC E-toplista 2024 eredményei szerint a legnagyobb tranzakciós, azaz rendelésszám növekedést érte el százalékosan a teljes mezőnyben. Ez különösen figyelemre méltó teljesítmény, hiszen az online kereskedelem turbulens változásokon megy keresztül, nehezednek a piaci körülmények, amit a TEMU és az import kereskedelem utóbbi 1-2 éves térnyerése csak tovább nehezített.
Cserjés-Kopándi Ildikó, vezető menedzser, a PwC E-toplista 2024 esemény házigazdája kiemelte:. „Akik a mostani kiélezett versenyben talpon tudnak maradni, feltétlenül megérdemlik az elismerést, hiszen ők hajtják előre a magyar és régiós e-kereskedelmet.”
A Mastercard országigazgatója, Márkus Gergely szintén méltatta a helyezetteket: „Büszkén mondhatom, hogy az E-toplistán nevesített 44 kereskedő vállalat mindegyike az egyre inkább globalizálódó, határok nélküli, kihívásokkal teli digitális kereskedelmi környezet ellenére is vezető szerepet tölt be a saját szegmensében, példát mutatva ezzel mind a digitális kereskedelmi iparág, mind a vásárlók, mind pedig a teljes magyar gazdaság számára.”
A siker receptje: ügyfélközpontúság és innováció
A Homelux by Leziter sikere és folyamatos növekedése jól mutatja, hogy a folyamatos innováció, a trendek követése, az ügyféligények kielégítése, a pénztárcabarát Leziter saját márkás fürdőszobai, konyhai, kerti és lakberendezési termékek szortimentjének növelése meghozza gyümölcsét.
A PwC 2024-es kutatása szerint a Homelux "a legnagyobb tranzakciós növekedést elérő, 100%-ban magyar tulajdonú e-kereskedő a mezőnyben", amelyet hivatalos oklevéllel is elismertek.
Magyar sikerek a nemzetközi versenyben
A digitális kereskedelem nemzetközi jellege miatt a magyar tulajdonú e-kereskedők különös kihívásokkal néznek szembe. A kínai tulajdonú, vilagméretű áruházak előretörésével nehéz idők járnak a kereskedőkre, sok kihívással néznek szembe. Ennek ellenére a Homelux harmadazor is bebizonyította, hogy a helyi szereplők is képesek versenyképes alternatívát nyújtani az egyedi megoldások és kiváló vásárlói élmény biztosítása révén.
Az 5 milliárdos liga dinamikus változása
Míg 2023-ban az „5 milliárdos" e-kereskedők száma mindössze 13 volt, akárcsak a 2022-es évben, addig 2024-ben már 17 online áruház tudta teljesíteni az 5 milliárd forint feletti éves forgalmat. A teljes mezőny összesített online forgalma elérte a bruttó 211,2 milliárd forintot 5,6 millió darab rendeléssel.
Büszkék vagyunk rá, hogy a Homelux nemcsak hogy stabilan tartja pozícióját ebben az elit körben, hanem folyamatosan javítja rangsorolását is
A PwC E-toplista 2024 a legnagyobb forgalmú magyar online kereskedők hivatalos rangsorolása, amely immár 10. alkalommal ismeri el a szektor legsikeresebb szereplőit.